Otomotiv sektöründe gelecek nereye evriliyor?

Bakanlar: “Avrupa’da Üretim Devam Edecek” Sözü Verdi

Birçok bakan, gönülden Avrupa’da üretildi sloganını ve ülkenin bu sektördeki ekonomik hakimiyetini sürdürme sözü verdi. Bu coşkunun ortasında, özellikle AB tarafından ek tarifelerin uygulanmasının ardından Çinli üreticilerin tutumlarından da anlaşılacağı üzere, Fransız sanayisinin başının üzerinde asılı duran tehditleri artık görmez olduk.

Ayrıca otomobil pazarında satışlar durgunluk yaşıyor, Avrupalı ​​üreticiler karamsar bakıyor, uzun süredir tüm faaliyeti yönlendiren şirketler distribütörlerde yok. Son olarak, otomobil açısından ekonomik ve mali ortam pek iç açıcı değil.

Otomobil İçin Gelecekte Neler Olacak?

Büyük şehirler artık arabaları istemiyor. Paris, şehir merkezinden bir semtten diğerine gitmek için arabaların geçmesine izin vermiyor. Tüketiciler yeni bir araba satın almak için ayırdıkları bütçeyi sürekli olarak azaltıyorlar.

Şirketler İçin Gelecek

Artan ekolojik yaptırımlar ve genel olarak vergiler, kurumsal filoların yeterince “yeşillendirilmemesi” nedeniyle mali ceza tehditleri arasında, havlu atıp kurumsal araç sektöründen vazgeçme kararı almaları çok olası. Sonuç onlar için trajik olacağı gibi, ekonomi ve çevre için de trajik olacaktır; zira Avrupa’daki araç filosunun (zaten çok eski) yaşlanması dramatik bir hal alacak ve şirket araçlarından mahrum kalan çalışanların daha kirletici ama daha ucuz olan kullanılmış araçlarla kendilerini donatmaktan başka çareleri olmayacağı için önemli bir çevresel yüke yol açacaktır.

Yapılan tüm araştırmalar Avrupalıların araçlarına her zamankinden daha fazla ihtiyaç duyduğunu ve onlarsız kalmak istemediklerini ortaya koyuyor. Ayrıca Avrupa genelinde uygulanan plana rağmen, meşhur araç paylaşımının Covid-19’un sona ermesinden bu yana serbest düşüşte olduğunu da belirtmeliyiz. Aynı zamanda elektrikli otomobil alım teşvik programları otomobile mutlu günler vadetmiyor.

Sürdürülebilir Gelecek İçin Yol Haritası

Tüm AB üye ülkelerinde Ulusal Düşük Karbon Emisyon Stratejisi toplu taşıma ve demiryollarıyla seyahati kapsamakta, otomobilleri kapsam dışı bırakmaktadır. Bilim insanları anlamlı bir şekilde, “30 kişilik bir otobüs, yoldaki araba sayısının çok daha az olması anlamına geliyor” diyor.

Otomobilin (hatta elektrikli olanların) sürdürülebilir geleceği, üretim tesislerinin geleceği ve resmi dağıtım ağlarının geleceği nasıl olacak?

Related Posts

25 milyar borca, 140 milyar faiz gitti

Yüksek enflasyonun etkisiyle tek bir tahvile devasa faiz ödemesi yapıldı. Hazine, 5 yıl önce enflasyona endeksli 25 milyar lira borçlandı. 18 Haziran’da borcun vadesi geldi, yüksek enflasyon nedeniyle 140 milyar lira faiz ödendi

Emekli Olup Çalışırsam Maaşım Kesilir Mi?

Merhaba Kıymetli okuyucularım, sizlerde soru ve görüşlerinizi [email protected] e-posta adresime iletebilirsiniz. Türkiye’de emekli olmak mesele, ama olduktan sonra da geçinebilmek başlı başına başka bir mücadele. Birçoğumuz yıllarca çalışıp …

Akbank’tan bayram müjdesi

Akbank son dönemde girdiği değişim süreci ile dikkat çekiyor. Çalışan hakları konusunda yenilikçi adımlar atan dev banka Genel Müdürlük görevine Kaan Gür’ün atanmasının ardından başlayan dönüşüm sürecine hız kesmeden devam ediyor. Değişim süreci …

Altının kilogram fiyatı 40 bin lira birden düştü

Borsa İstanbul Kıymetli Madenler ve Kıymetli Taşlar Piyasası’nda (KMKTP) altın fiyatlarında dikkat çeken bir düşüş yaşandı. Standart altının kilogram fiyatı, gün içinde en düşük 4 milyon 240 bin lira, en yüksek ise 4 milyon 252 bin lira seviyelerini …

Palandöken: Kredi kartı komisyon farkı esnafın kazancını eritiyor

TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, sigara firmalarının ürün tedarikinde yarattığı eşitsizlik ve kredi kartı komisyonlarını esnafa yıkmasının, sigara satışını esnaf için sürdürülemez hale getirdiğini söyledi. Palandöken’e göre bu durum hem esnafı hem de tüketiciyi mağdur ediyor.

Bakan Kacır’dan ‘Grok’ programına başlatılan soruşturmayla ilgili açıklama

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, Ankara Cumhuriyet Başsavcılığınca sosyal medya platformu X’in yapay zeka uygulaması “Grok” programıyla ilgili başlatılan soruşturmaya ilişkin, “Yapay zekanın beslendiği veri setleri ve çalışma prensibini oluşturan algoritmalar belirsiz oldukça, insanlık bu tip sorunları çok daha fazla görecek. Bu, sadece Türkiye ile ilgili bir mesele de değil, bütün dünyada konuşulan, tartışılan bir mesele. Ümit ediyorum ki küresel düzeyde bir uzlaşma sağlanır.” dedi.