Türkiye’nin sosyal medya tablosu: O uygulama 58.4 milyon kişi ile zirvede

Türkiye’de İnternet ve Sosyal Medya Kullanımı Hakkında Yapılan Araştırma Sonuçları

Türkiye’de internet kullanıcıları hızla artıyor ve son verilere göre bu sayı 77,3 milyona ulaşmış durumda. Sosyal medya kullanıcılarının sayısı da son bir yılda yüzde 1,7 oranında artarak dikkat çekiyor. Bu kullanıcıların yüzde 53,4’ü erkeklerden oluşurken, yüzde 46,6’sı ise kadınlardan oluşuyor.

İnternet kullanıcıları Türkiye genelinde günlük ortalama 7 saat 13 dakika süreyle internette vakit geçiriyor ve bunun 2 saat 43 dakikasını sosyal medya platformlarında harcıyorlar. Ayrıca, her birey aylık ortalama 7,6 farklı sosyal medya platformunu da kullanıyor.

Kullanıcıların sosyal medya platformlarında en fazla tercih ettiği şey, arkadaşlarının, aile üyelerinin ve tanıdıklarının hesaplarını takip etmek. Bunun yanında, kullanıcılar satın aldıkları ya da almayı düşündükleri markaların hesaplarını da sıkı bir şekilde takip ediyorlar.

Bakan Uraloğlu, sosyal medya kullanımının amacını haberleri takip etmek, arkadaşlar ve aile ile iletişim kurmak ve boş zamanları değerlendirmek olarak sıralıyor.

Platform bazlı verilere göre, Instagram Türkiye’de en popüler sosyal medya uygulaması konumunda ve 58,4 milyon kullanıcıyla liderliği elinde bulunduruyor. Onu sırasıyla 57,5 milyon kullanıcıyla YouTube ve 40,2 milyon kullanıcıyla TikTok takip ediyor.

Facebook’un Türkiye’deki kullanıcı sayısı 34,8 milyon iken, X platformu (eski adıyla Twitter) kullanıcı sayısı 19,7 milyon olarak belirlendi. Geleceğe yönelik tahminlere göre ise Instagram kullanıcı sayısında yüzde 8,5’lik bir artış beklenirken; TikTok, Facebook ve X platformları için bu artış sırasıyla yüzde 2,9, yüzde 1,3 ve yüzde 1 olarak öngörülüyor. YouTube kullanıcı sayısında ise herhangi bir değişiklik beklenmiyor.

Kullanıcıların platformlarda harcadıkları zaman da oldukça dikkat çekici:

Instagram’da ayda ortalama 32 saat 36 dakika, TikTok’ta 26 saat 26 dakika, YouTube’da 23 saat 31 dakika ortalama süreyle geçiriliyor. Facebook’ta ise bu süre 9 saat 45 dakika iken, X platformunda ise 5 saat 4 dakika harcanıyor.

Related Posts

Nintendo Switch 2 dört gün içinde piyasaları altüst etti

Japon teknoloji devi Nintendo, yeni nesil oyun konsolu Switch 2 ile sektöre adeta yeniden yön verdi. Şirket, sadece dört gün içinde 3,5 milyon adet satışla tarihindeki en hızlı çıkışı gerçekleştirdi. Cihazın birim fiyatı 450 dolar olarak …

Toprak Razgatlıoğlu podyum mücadelesi için İtalya’da

Milli motosikletçi Toprak Razgatlıoğlu, WorldSBK’nın 2025 sezonunda altıncı yarışına 13-15 Haziran tarihleri arasında İtalya’da çıkacak.

Apple’da iOS 26 heyecanı

Apple, 10 Haziran 2025’teki WWDC etkinliğinde yeni mobil işletim sistemi iOS 19’u tanıtmaya hazırlanıyor. Ancak Bloomberg’e göre bu sürüm iOS 26 adıyla çıkacak. Şirket, artık sürümleri yıl bazında adlandırmayı planlıyor. Bu değişiklik yalnızca iOS …

TOGG T10x yine sınavı geçti: 4 metreden uçtu, içindekiler hafif yaralı

Araç içindeki iki kişi kazayı hafif sıyrıklarla atlatırken, T10X’in Mayıs ayında en çok satan elektrikli otomobil olduğu da öğrenildi. İhlas Haber Ajansı’nın (İHA) geçtiği bilgilere göre, kaza Yalova’nın Çınarcık ilçesine bağlı Esenköy beldesinde …

Dünyaca ünlü otomotiv devinde kriz: Volvo yaklaşık 3 bin kişiyi işten çıkaracak

İsveç merkezli otomobil üreticisi Volvo, devam eden yeniden yapılanmasının parçası olarak yaklaşık 3 bin kişiyi işten çıkarmayı planladığını duyurdu.

Google’dan ekran temelli aramada devrim

Google, akıllı telefonlarda kullanılan Circle to Search özelliğini yapay zekâ destekli Gemini ile entegre etmeye hazırlanıyor. Google App’in “6.18.37.sa.arm64” beta sürümüne ait APK dosyasının analizine göre, şirket bu iki hizmeti birleştirerek arama …