1. Satış teşviki olarak mağazalarda rahatlatıcı müzik
Birçok mağazanın müzik çaldığını fark ettiniz mi? Çoğunlukla rahatlatıcı, yavaş ve sakin. Ve işte çözüm! Pazarlamacılar, müşterilerin hareketlerini çalan müziğin ritmine uyarlamak için alışveriş alanlarında kasıtlı olarak rahatlatıcı melodiler çalıyorlar. Daha yavaş adımlar, daha fazla ürün teması anlamına gelir, bu da daha fazla satış anlamına gelir.
2. Fiyatlandırma psikolojidir
Neden birçok mağaza fiyatı bir tam sayıyla bitiyor (0,00 veya 199, 2999, 9999 vb. yerine 0,50–0,99 gibi bir şey). Ürünün fiyatını sadece bir lira düşürmek bile satışları önemli ölçüde artırabilir. Gerçek şu ki, bir ürünün fiyatındaki küçük bir düşüş bile bize tasarruf hissi veriyor.
3. Ücretsiz hediyeler
Muhtemelen her biriniz kasada belli bir miktar ödeyerek verilen bu hediyelerle karşılaşmışsınızdır. Çocuklarınızın eline düşen tüm bu hediyeler çocukların tanıdık olmayan koleksiyonunun tamamını toplamayı talep etmeye başlamasına yol açmaktadır.
4. Raflarda göz hizasındaki ürünler
Marketler ne istediğini biliyor. En çok aranan anahtar ürünler göz hizasında bulunurken, ucuz ürünler alt raflarda yerini alıyor. Özellikle en sık arananlar. Dedikleri gibi koşamazsınız, gerekirse eğilemezsiniz.
5. Büyük arabalar
Süpermarketlerdeki büyük arabalar göründüklerinden çok daha yanıltıcıdır. Örneğin tutamak, halihazırda arabada bulunan eşyaların görünmemesi için göğüs hizasında özel olarak konumlandırılmıştır. Boş araba çok fazla ses çıkarır ve fayansların üzerinde sallanırken, dolu araba çok daha sessiz ve kolay hareket eder, bu nedenle zamanla müşteriler bu ritüele alışır ve daha hızlı doldurmaya çalışırlar.
6. İndirim kartları
Ah, bu aslında bir klasik. Böyle bir kartla herkes ayrıcalıklı müşteri sayılır. Özellikle kart minimum indirim almanıza izin veriyorsa. Bu, mağazanızla gerçek bir bağlantıdır. Kart sahiplerine özel fiyatlar sunun ve sonsuza kadar sizin olsunlar. En azından biraz daha ucuza mal satın alma arzusu, kart sahiplerini tekrar tekrar buraya gelmeye zorlayacak.